Vad säger mormor och morfar?

Publicerat den: 2008-10-21 kl. 15:52:30
Jag ska be mamma ringa uppfödaren i helgen, när jag åker bort, så hoppas jag att det blir grönt ljus därifrån.
Alltså att de fortfarande har de där dvärgtaxvalparna planerade i vår och att de finns chans att det blir svart/bruna valpar. Det finns ju korthåriga taxar som är helt bruna också, men det vill vi inte ha.
Mamma var på gospelkonsert igår kväll så jag fick aldrig prata med henne om mormors reaktion över att vi nu ska köpa hund. Mormor och morfar har alltid haft hund, men så dog deras strävhåriga tax Betty för ca fem år sedan i cancer. De har länge önskat att de kunde ha en hund men eftersom att ingen av dem vet hur gamla de kommer att bli så vågar de inte skaffa en hund. För hundens bästa. Inte så roligt för hunden om matte dör och husse inte klarar sig själv ordentligt då och måste göra sig av med hunden. Jag tycker att de är super att de tänker på hundens bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0